Contact

Heeft u een vraag of wilt u persoonlijk advies, neem dan contact met ons op:

030 63 55 700
info@micpoint.nl

Vlierweg 38 A
3991 BD Houten
Contactformulier
Routebeschrijving

Nieuws

Het laatste nieuws omtrent Micpoint-activiteiten vindt u hieronder.

In de vorige nieuwsbrief hebben wij u bericht over de wondere wereld van Choose-Your-Own-Device (CYOD) en Bring-Your-Own-Device (BYOD). De keuzes die vaak gemaakt worden zijn fundamenteel maar dienen in alle gevallen bij te dragen aan de doelstellingen van de organisatie en daarmee onze klantengroep.

De keuze voor CYOD of BYOD is één van die vele keuzes die een organisatie maakt.

Smit & Dorlas Koffiebranders

Uw koffie... onze passie. Al ruim 190 jaar brandt Smit & Dorlas op ambachtelijke wijze de beste koffiemelanges in eigen huis. Dat samen met een eigen servicedienst, logistieke service en nevenartikelen maakt het dat we u een compleet koffieconcept kunnen bieden, dat is de belofte van Smit & Dorlas. Aan die belofte draagt Micpoint graag bij.

De uitdaging van Smit & Dorlas
Betrouwbaarheid in de leveringen en service, continue beschikbaarheid van commerciële en service mensen zijn van essentieel belang voor de uitstraling van Smit & Dorlas. Met die uitstraling en het serviceniveau is Smit & Dorlas in de afgelopen 10 jaar verdubbeld in omzet en de groei zet onverminderd door.

Wat is ons smartphonebeleid eigenlijk? Ik zou graag ook zo’n iPhone in gebruik nemen. Of kan ik met mijn privé iPhone op het bedrijfsnetwerk? We hebben allemaal wel eens te maken met deze vragen van de medewerkers in onze organisatie. Het onderwerp staat  bij veel organisaties op de agenda. Maar wat levert dit nu eigenlijk op aan nieuwe omzet en hoe draagt dit bij aan betrokken en blije medewerkers?

Het team: Mark Hupkens, Bart Koeke, Arjan van Velzen, Tanya Verduyn, Niels Berger en Dirkje Bazuin zijn in Zuid Afrika om zich definitief voor te bereiden op de race Sasol Solar Challenge op 27 september. Micpoint is trots het Nuon Solar team te ondersteunen met de volledige communicatie tijdens de voorbereiding en de race en kijkt uit naar de volgende overwinning in Zuid Afrika.

Mobiliteit is onze inspiratiebron. Micpoint is dé mobiliteits- en communicatiepartner voor de zakelijke markt. Met onze technologie faciliteren wij de mobiliteit van alles wat zich beweegt op de weg. Verbinden is daarbij het sleutelwoord.

Het systeem van de autobelasting gaat op de schop en het systeem van bijtelling voor auto's van de zaak gaat veranderen. Bezitters van bepaalde vervuilende auto's gaan meer belasting betalen. De belastingplannen van het kabinet voor autobezitters voor de komende jaren worden op Prinsjesdag bekend gemaakt.

Een goede balans vinden tussen mens, milieu en economie; het is een uitdagende opdracht die ons allemaal raakt. 

Wat we nú doen, heeft gevolgen voor later. Het klimaat verandert, door uitstoot van (te veel) broeikasgassen. We gebruiken meer van de aarde, dan deze kan opbrengen. Dit tast het vermogen van de aarde ernstig aan. Hoe kunnen we tóch blijven groeien en in ieders behoeften voorzien, zonder de aarde verder te belasten? Het antwoord is duurzaamheid.

Telematica lijkt het nieuwe modewoord in autoland. Een hype? Volgens Daniël Mens van Micpoint zal telematica het mobiliteitslandschap zeker veranderen. Maar het thema heeft veel invalshoeken. Mobiliteitsmanagers, HR-afdelingen, financiën… iedereen kan profiteren van telematica mits goed toegepast. Mens over de vele, slimme toepassingen. En het nieuw gelanceerde Vehicle On Demand. Video niet zichtbaar? bekijk de video hier

[hdplay videoid=4 height=300 width=400]

 

 

 

  • De algemene kosten voor mobiele telefonie dalen nog steeds (in Nederland -10%)Trends in mobiel
  • Het aantal abonnementen daalt
  • De gemiddelde kosten per abonnement dalen
  • Met de introductie en volledige uitrol van 4G/LTE zullen de datavolumes een grotere kostenpost zijn voor mobiele telecom
  • De verschillen van de kosten (nationaal, internationaal, data) per land zijn nog steeds aanwezig ondanks alle activiteiten voor (Europese) harmonisatie
  • Geïdentificeerd mobiel privégebruik (op basis van ingerichte bedrijfspolicies) daalt licht maar is nog steeds 19% van het totale gebruik. Het potentiële privéverbruik lijkt te gaan stijgen wat past in de trend van de vervaging van de grens tussen zakelijk en privé
  • De transitie van BlackBerry naar andere Smartphones is nog steeds in volle gang. De gemiddelde kosten per abonnement lijken niet significant te stijgen indien de abonnementstypes maar “mee veranderen”
  • “Flat fee” abonnementen lijken zeer aantrekkelijk en waardevol, let wel op de specifieke voorwaarden en definieer gebruikersprofielen. Pas ze niet “blind” toe
  • Er is een significante daling zichtbaar in het gebruik van servicenummers (bijvoorbeeld 18XY). De Top 5 van gebelde service nummers is voornamelijk gevuld met customer services van telecom en internet providers

Er worden vele “optimalisatie” processen in gang gezet binnen ondernemingen in zowel Nederland als in de ons omringende landen. Er zijn gevallen waarbij er niet goed doordacht wordt wie hierbij Privacybetrokken kan worden om dit zo snel als mogelijk te doen en niet op interne blokkades te stuiten. Privacy, een belangrijke factor om rekening mee te houden.

Privacy, een kritisch punt van de OR
Het doel van een onderneming kan zijn het optimaliseren van een proces zijn. Een oplossing hiervoor is het implementeren van een Black Box systeem. De eventuele implementatie van een Black Box systeem “raakt” de werknemer direct en zodoende moet de Ondernemersraad (OR) betrokken worden (in Duitsland kennen wij het als de “Betriebsrat”, in Frankrijk kennen wij het als het comité voor de enterprise). De betrokkenheid van de OR kan adviserend zijn maar voor privacy gevoelige onderwerpen heeft de OR een zogenaamd “instemmingsrecht”. Bij de aanvang van een nieuw traject is er vaak één gedachte en dat is dat de OR gaat dwarsliggen. De reden dat een OR gaat dwarsliggen heeft vaak met de timing van betrokkenheid te maken.

Persoonlijk advies?

Heeft u een vraag of wilt u persoonlijk advies, neem dan contact met ons op:

030 63 55 700
info@micpoint.nl

Vlierweg 38 A, 3991 BD Houten
Contactformulier
Routebeschrijving
Auto delen
Volgsysteem
Km registratie
Privacy

Blijf op de hoogte

Wij houden u graag op de hoogte via onze nieuwsbrief. Deze nieuwsbrief verschijnt maandelijks en geeft u een goede indruk over de nieuwste trends en ontwikkelingen.

Meld u aan voor onze nieuwsbrief